Nasza graficzna przygoda z Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Gliwicach zaczęła się w 2015 roku, kiedy zostaliśmy poproszeni o zaprojektowanie nowej identyfikacji dla spółki, która dostarcza wodę dla ponad 200 tys. osób i 170 firm.
Autorzy: musk kolektyw
Inwestor: PWiK Sp. z o.o.
Projekt: 2015
Współpraca: Natalia Pietruszewska
Zaproponowaliśmy prostą forma znaku, która ma za zadanie jednoznacznie komunikować profil działalności firmy, a jednocześnie kompletnie odciąć się od starego logotypu firmy. Znaczenie znaku opiera się na dwóch aspektach — dostarczaniu wysokiej jakości wody i procesie utylizacji ścieków. Logotyp został uzupełniony lekką, linearną grafiką na potrzeby akcydensów i innych materiałów.
Mimo pozytywnych konsultacji społecznych, jakie zorganizował PWiK w sprawie nowego logotypu, identyfikacji nie udało się do tej pory wdrożyć. Cierpliwie czekamy.